De Stichting Het Zuid-Hollands Landschap zet zich al meer dan 85 jaar in voor het beheren van belangrijke natuurgebieden in de drukste provincie van het land. In de afgelopen jaren veranderde de strategie van beheren naar recreëren en ontdekken. Organisatie, identiteit en communicatie veranderen mee.
Voor het nieuwe imago, gericht op recreëren en verbinden, werd de zichtbaarheid in het landschap verbeterd en toegankelijke informatie voor bezoekers ontwikkeld. In deze rebranding zijn de bestaande elementen van de identiteit op een nieuwe manier toegepast, het kleurenpalet uitgebreid en is er een eigen illustratiestijl geïntroduceerd.
We ontwikkelden een werkwijze om up-to-date kaarten van de gebieden in eigen huisstijl te realiseren op basis van open source kaarten. De kaarten worden door Het Zuid-Hollands Landschap in huis aangepast. Er zijn papieren en interactieve varianten ontworpen met bijvoorbeeld vogelgeluiden en film.
Door de rebranding van de visuele identiteit worden het nieuwe beleid en interne veranderingen beter ondersteund. De duidelijke zichtbaarheid in het landschap en toegankelijke communicatie naar bezoekers zorgt voor verbinding met mensen en verbinding met de natuur dichtbij.
Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl
Instagram / LinkedIn / Facebook
Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl
Instagram / LinkedIn / Facebook
Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl
Instagram / LinkedIn / Facebook
Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl
Instagram / LinkedIn / Facebook