The Hilversum Sound campagnebeeld

campagne

The Hilversum Sound

The Hilversum Sound

The Hilversum Sound

Hilversum is als stad van creatieve media zowel technisch, artistiek en commercieel een belangrijke Europese speler. Sound, als substantieel onderdeel van media, neemt een grote rol in beslag. In Hilversum registreren professionals muziekoptredens en festivals die de hele wereld overgaan en grote DJ’s, componisten, artiesten en orkesten componeren en produceren hier hun muziek. 

Hilversum is als stad van creatieve media zowel technisch, artistiek en commercieel een belangrijke Europese speler. Sound, als substantieel onderdeel van media, neemt een grote rol in beslag. In Hilversum registreren professionals muziekoptredens en festivals die de hele wereld overgaan en grote DJ’s, componisten, artiesten en orkesten componeren en produceren hier hun muziek. 

TheHilversumSound_serieA0The Hilversum Sound – serie A0 affiches

Strategie & focus

Strategie & focus

Strategie & focus

De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.

De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.

De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.

TheHilversumSound_4
TheHilversumSound_2

Het ontwerp

Het ontwerp

Het resultaat

Voor het ontwerp zijn muzikale elementen zoals metrum, ritme, toonsoort en dynamiek gebruikt om, geïnspireerd op bekende tunes, visuele vertalingen te maken met een impactvolle en eigen uitstraling. De vormgeving is ontwikkeld vanuit bewegend beeld, van waaruit vervolgens vertalingen naar stilstaand beeld zijn gemaakt. 

Voor het ontwerp zijn muzikale elementen zoals metrum, ritme, toonsoort en dynamiek gebruikt om, geïnspireerd op bekende tunes, visuele vertalingen te maken met een impactvolle en eigen uitstraling. De vormgeving is ontwikkeld vanuit bewegend beeld, van waaruit vervolgens vertalingen naar stilstaand beeld zijn gemaakt. 

metrum : grid

metrum :
grid

metrum :
grid

metrum : grid

metrum : grid

Asset 1

ritme : herhaling

ritme :
herhaling

ritme : herhaling

ritme : herhaling

Ritme / herhaling

toonsoort : vorm

toonsoort :
vorm

toonsoort : vorm

toonsoort : vorm

Asset 3

volume : transparantie

volume : transparantie

volume : transparantie

volume : transparantie

Volume / transparantie

Door te werken en denken vanuit bewegend beeld ontstaan bijzondere en dynamische beelden.

Door te werken en denken vanuit bewegend beeld ontstaan bijzondere en dynamische beelden.

TheHilversumSound_4
TheHilversumSound_3
TheHilversumSound_2
TheHilversumSound_1

Het dynamische logo gebaseerd op sound zorgt voor varianten.

Het dynamische logo gebaseerd op sound zorgt voor varianten.

Resultaat

Resultaat

Het concept en design van The Hilversum Sound campagne dragen bij aan een dynamische identiteit en geven podium aan de indrukwekkende sound-industrie in Hilversum. Deze campagne ontwikkelden we in opdracht van Hilversum Marketing en in co-creatie met HollandCentraal.

Het concept en design van The Hilversum Sound campagne dragen bij aan een dynamische identiteit en geven podium aan de indrukwekkende sound-industrie in Hilversum. Deze campagne ontwikkelden we in opdracht van Hilversum Marketing en in co-creatie met HollandCentraal.

A0 bord The Hilversum Sound Campagne Hilversum
sound-kwekerij
sound-trotter-groot

Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl

Instagram / LinkedIn / Facebook

Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl

Instagram / LinkedIn / Facebook

Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl

Instagram / LinkedIn / Facebook

Herenstraat 48
1211CC, Hilversum
The Netherlands
+31 35 541 31 22
info@sosds.nl

Instagram / LinkedIn / Facebook

SOSdesignstudio